Hittanos tábor, 2016. június 26 – július 1., Mogyoróska

A hittanos tábor résztvevői által vezetett napló

1. nap

Vasárnap délután 5 körül foglaltuk el táborhelyünket Mogyoróskán. Kicsomagoltunk, a legbátrabbak medencézhettek, majd megvacsoráztunk. A vacsorát követően a falu alvégének felfedezésére indultunk. Az esti imádságot követően ki-ki próbált nyugovóra térni, hogy erőt gyűjtsön holnapra, mert várt minket egy nagy túra.

2. nap: A nagy túra

Hétfőn reggel már készülődtünk, hogy megyünk a regéci várba, de előtte még részt vettünk szentmisén és reggeliztünk. A reggeli után már nagyon vártuk a túrát a várba. Minden erőnket összeszedve meredek hegyoldalon kapaszkodtunk fel a várba. Nagyon megérte a fáradtságot, mert a várból olyan szép panoráma tárult elénk, hogy csak na! Bejártuk az egész várat. Még a régi sütőt is megnézhettük.

Túránk végén ebédre kaptunk finom zöldséglevest és zöldbabfőzeléket kolbásszal vagy hortobágyi húsos palacsintával. Jól laktunk ezzel az ebéddel.

Rácz Bence (6. o.)

3. nap

Ezen a napon már korán reggel felkeltünk. A csodálatos szentmise után megreggeliztünk, megtöltöttük kulacsainkat, és elindultunk egy olyan túrára, amely völgyeken, hegyeken és réteken át vezetett Arkára. Túránk közben megcsodálhattuk a felülmúlhatatlan szépségű tájat. Láttunk rengeteg békát, a talaj ugyanis egy kicsit nedves volt, amelyen állatok lábnyomait is szemügyre vehettük.

Arkára megérkezvén vad fekete cseresznyével frissítettük magunkat. Pihenésünk után visszaindultunk táborhelyünkre. Végül a kb. 16 km-es túra után fáradtan, de nagyon vidáman megmosakodtunk, s késői ebédhez ültünk. Ezután mindenki ment a szobájába pihenni. A délután további részében szabad foglalkozás volt.

A nap végén hálát adtunk Istennek ezért a csodálatos, kalanddal teli vidám napért.

Balogh Levente (5. o.) és Balogh Johanna (2. o.)

4. nap

Egy bőséges reggeli után Zoltán atya közölte velünk, hogy a mai nap pihenőt tartunk. Gyermekakadémián vehettünk részt.

A kertbe felállított medencébe vasárnap óta mindenki bele akart menni, de sajnos hideg volt. De a mai napon már senki sem bírta tovább, és belementünk. Aki a vízben volt, lubickolt, úszott vagy csak élvezte a vizet.

A medencézés után ebéd következett majd csendes pihenő. A nap hátralevő részét túrával töltöttük. Átgyalogoltunk Fonyba. Nem tudtunk betelni azzal a gyönyörű panorámával, ami oda- és visszafelé szemünk elé tárult. Szemünk előtt tárult odafelé közelben a falu, távolban pedig a Hernád völgye, visszafelé pedig balról a Gergely-hegy, középen a regéci vár és jobbról Mogyoróska. Kiadós pihenőt és locsi-pocsit tartottunk Fony szélén egy forrásnál.

A napot vacsorával és imádsággal zártuk.

Nótin Bíborka (7. o.) és Nótin Barnabás (3. o.)

5. nap: Egy izgalmas nap

Reggel 7-kor felébredtünk és készülődtünk a szentmisére. A mise után megreggeliztünk. A reggelink lekváros, nutellás és szalámis kenyér volt. Miután mindenki jól lakott, összepakoltunk, felkészültünk és elindultunk a Borsó-hegy felé. Az út első felét autókkal tettük meg, mert gyalog túl hosszú lett volna.

Elérkeztünk egy emlékműhöz, amelyet a 2006-ban bekövetkezett Borsó-hegyi repülőbalesetben elhunyt szlovák és magyar áldozatok emlékére állíttattak. Itt imádkoztunk röviden, és innen gyalog mentünk tovább a Borsó-hegy teteje felé. Útközben leültünk ebédelni. Kulacsainkat megtöltöttük a Fehér kút vizével, majd a Sólyom kő tetejéről figyeltük az előttünk elterülő gyönyörű tájat. Innen némi gyaloglás után felértünk a csúcsra, ahol emlékoszlopok fogadtak minket. Megnéztük ezeket, majd indultunk tovább.

Visszafelé megint megálltunk a Fehér kútnál pihenni. Hosszas gyaloglás után beszabadultunk egy barackosba, ahonnan már nem sokat gyalogoltunk az autókhoz.

Autókkal hamar hazaértünk, és előszedtük a táskában rejlő apró értékeket (az út során szerzett köveket), amelyeket büszkén mutogattunk egymásnak miközben elmeséltük élményeinket az otthon maradottaknak, akik nem jöttek túrázni velünk.

Miután beszámoltunk élményeinkről, beugrottunk a medencébe, és vígan fröcsköltük a vizet egymásra. Eközben hallottuk a szomorú hírt, hogy Bíborkáéknak el kellett menniük. Elbúcsúztunk tőlük. Kiszálltunk a medencéből, megvacsoráztunk és végül vidám tábori játékokat játszottunk Zsuzsa nénivel.

10-kor lámpaoltás volt; hamar el is aludtunk ezen izgalmas nap után.

Almási Veronika (6. o.) és Almási Gergely (3. o.)

A tábor utolsó, 6. napja

Reggel 7.00-kor felkeltünk,és készülődtünk a szentmisére. Mise után megreggeliztünk, összepakoltunk, aztán elmentünk a Bonyi kúthoz, és ott feltöltöttük a palackjainkat. Gábor bácsi, az idegenvezetőnk megismertette velünk a környék gyógy- és fűszernövényeit.

Miután kipihentük magunkat, felmásztunk a Galambosra, és ott ismét megpihentünk és gyönyörködtünk a kilátásban. Gábor bácsi megmutatta, hogy milyen nagy a visszhang a hegyekben. (Tőle igazán sok mindent lehet tanulni!) A rövid pihenő után visszamentünk a forráshoz, ott újra megtöltöttük palackjainkat és visszaindultunk Mogyoróskára.

Mikor visszaérkeztünk, meleg ebéd fogadott minket: brokkolikrém-leves, rántott hal, petrezselymes krumpli és tartármártás, aztán görög dinnye.

Ebéd után összepakoltunk, és készülődtünk a hazaindulásra, de előtte medencéztünk.

Medencézés után nyaltunk egy fagyit, utána elindultunk haza.

Kaló Tamás (6. o.) és Balázs (2. o.)